عمده ترین دلیل تاخیر پیمانکار در تحویل پروژه هشتگرد مسائل مالی اعضای محترم تعاونی میباشد .

عمده ترین دلیل تاخیر پیمانکار در تحویل پروژه هشتگرد مسائل مالی اعضای محترم تعاونی میباشد .

دلایل گوناگونی در امور اجرایی ، عمرانی و ساخت و ساز وجود دارد گه گاه باعث تاخیر در تحویل و افتتاح پروژه های ملی ، دولتی یا خصوصی میگردد ، برای مثال پروژه بزرگراه تهران شمال با گذشت 20 سال از زمان تحویل آن هنوز 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد یا مقرر بود پروژه متروی پردیس در سال 1385 به بهره برداری برسد ولی هنوز عملیات عمرانی آن آغاز نشده و دهها مورد دیگر که پروژه 589 واحدی فرهنگیان منطقه 8 تهران واقع در شهر جدید هشتگرد نیز از آن مستثناء نمی باشد و از عمده ترین دلایل آن می توان به موارد ذیل اشاره نمود .

1 ) در حالی که برخی از اعضای محترم تعاونی به موقع آورده خود را به حساب تعاونی واریز نموده اند ، متاسفانه عده ای کثیری از همکاران گرامی هنوز نسبت به تکمیل آورده های خود اقدام نکرده اند  و حدود 2 میلیارد تومان به تعاونی و تعاونی به پیمانکار بدهکار مباشد که این خود از عمده ترین دلایل کندی پروژه و تاخیر در روند تحویل است.

2 ) در کمال تعجب عده ای از اعضای محترم تعاونی به اصرار و درخواست ملتمسانه خود، آورده را بصورت چک مدت دار در اختیار تعاونی قرار داده و جانمایی نموده اند و اسناد مالی آنها  توسط شرکت تعاونی در اختیار پیمانکاران خرد از جمله گچ کار ، سیمانکار ، کاشی کار و … قرار گرفته و متاسفانه این اسناد در تاریخ مقرر بلامحل و برگشت خورده و موجت ترک کار پیمانکار و در گیری با مسئولین تعاونی شده است، لذا از همکاران محترم و گرامی تقاضا میشود از صدور چک های بلامحل خودداری و در صورت صدور چک نسبت به انجام به موقع تعهدات خود پایبند باشند ، که این نیز از دلایل خلل در پیشرفت کار ساخت و ساز پروژه می باشد.

3 ) سرمای شدید در ماهای زمستان و گاه کاهش دما تا 20- و یخ زدن آب ، بادهای تند و بارش های بهاری نیز هفته ها مانع از ساخت و ساز در پروژه ها میشود

4 ) از ابتدای سال 1391 ، شهرداری  و شرکت عمران شهر جدید هشتگرد و اداره های آب ، برق ،  گاز  و فاضلاب شهر جدید بارها اقدام به کندن کانالهای بزرگ و عمیق طولانی مدت در معابر اصلی شهر و داخل پروژه کرده که این خود باعث عدم ارسال و عبور به موقع کامیون های مصالح از جمله ارسال بلوک ، کاشی و سرامیک و.. شده و گاه این مهم با 3 ماه تاخیر صورت گرفته است . و این نکته قابل توجه است که جلوگیری از کنده کاری سازمانها و عدم ایجاد اینگونه تاخیرات خارج از ید پیمانکار ، هیئت مدیره و اعضای محترم تعاونی میباشد .

5 ) عدم تائید به موقع صورت وضعیت پیمانکار توسط کاشناسان شهرداری و بانک مسکن کرج بعلت حجم زیاد اسناد مالی پروژه های مختلف استان البرز، گاه واریز اقساط وام را با ماهها تاخیر مواجه میسازد و این خود از عوامل غیر قابل انکار در بروکراسی ادارات و تاخیر در دریافت های پیمانکار و کندی پروژه و خارج از ید هیئت مدیره است .

6 ) قرار گرفتن ماه مبارک رمضان در تابستان امسال و گرمای بیش از حد و روزهای طولانی نیز سبب شده بود برخی از پیمانکاران مسلمان تا پایان ماه مبارک رمضان کار را ترک نمایند.

7 ) برگزاری بزرگ و افتخار امیز اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در تهران باعث تعطیلی استان تهران و البرز شده بود و مدتها قبل از آن به دلایل امنیتی عبور و مرور کامیون ها در سطح شهر و استانهای مذکور ممنوع اعلام شده بود که این هرچه قدر کم ، اما در روند ساخت و ساز همه پروژه ها از جمله پروژه فرهنگیان منطقه 8 تهران مشکلاتی بوجود آورده بود.

8 ) ایجاد حواشی های زیاد و کم اهمیت توسط برخی از اعضاء محترم تعاونی بر سر جانمایی ، انتخاب واحد ، کمد دیواری ، واریزی ، وام ، عدم تکمیل پرونده ، کپی فیش ، امتیاز، انصراف و بعضا جر و بحث های طولانی و بی مورد  اعضاء و بازرسین محترم تعاونی گاه انگیزه های هیئت مدیره را جهت پیشبرد هرچه بهتر امور تعاونی کاهش یا منحرف مینماید.لذا از اعضاء محترم  تعاونی تقاضا میشود از پرداختن و اتلاف وقت هیئت مدیره در امور کم اهمیت کاسته ، که این انحراف یا تضعیف روحیه هیئت مدیره نیز از عوامل اثر گذار در کند شدن روند ساخت و ساز پروژه مذکور نیز میباشد.البته در مقابل جای دارد از اعضای محترم و همکاران عزیزی  که با دسته گل ، شیرینی و پیامهای تشکر آمیز هیئت مدیره را مورد لطف و محبت خود قرار داده و به آنها روحیه میدهند نیز صمیمانه سپاسگذاری نماییم.

در خاتمه یاد آور میشود با وجود همه مشکلات از جمله مشکلات فوق کارهای عمرانی پروژه هشتگرد عملا از 20 ماه قبل توسط هیئت مدیره و بازرسین جدید  آغاز شده و 88 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که این موفقیت مرهون زحمات شبانه روزی آنهاست و متاسفانه برخی از اعضای محترم به جای تشکر و ایجاد انگیزه بیشتر در مسئولین علت توقف پروژه در سالهای 1386 تا 1389 را از آقایانی جویا میشوند که در آن زمان هیچ گونه مسئولیتی نداشته اند ، این برادران از نیمه دوم سال 1389 زمین پروژه را تحویل و از همان روز با جدیت مشغول بکار شده و مسئول پاسخ گوئئ ، کم کاریهای مسئولین کذشته و بروکراسی وزرارت مسکن و شرکت عمران شهر جدید هشتگرد نمیباشند. امید است با همت و همکاری شما همکاران فرهنگی پروژه مذکور با سر بلندی و افتخار به اتمام رسیده و جهت استفده در اختیار اعضای محترم تعاونی قرار گیرد.انشاءا…

با احترام فراوان هیئت مدیره تعاونی مسکن فرهنگیان منطقه 8 تهران

بدون دیدگاه

دیدگاه شما پیرامون این مطلب:


2 + = 11